T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAŞAKŞEHİR - Başakşehir Çok Programlı Anadolu Lisesi

8-14 mart Bilim ve Teknoloji Haftası

8-14 mart Bilim ve Teknoloji Haftası etkinlikleri kapsamında pano ve sergi çalışmaları gerçekleştirdik.

15-03-202415-03-202415-03-202415-03-202415-03-202415-03-2024

Bilim ve teknoloji, insanlığın ilerlemesindeki en önemli itici güçlerdir. Türkiye'de her yıl Nisan ayının üçüncü haftasında kutlanan Bilim ve Teknoloji Haftası, Mustafa Kemal Atatürk'ün modernleşme hareketinin bir parçası olarak önemlidir. Atatürk, Türkiye'nin çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşmasının yolu olan bilim ve teknolojiye olan inancını sık sık dile getirmiştir. Atatürk'ün bilim ve teknolojiye olan inancını ifade ettiği sözlerinden biri şudur: "Milletimizin saadeti, çağdaş medeniyetin seviyesine yükselmesi ve bu seviyeyi muhafaza etmesi bilim ve fen ilimlerinin derecesi ile ölçülür." Bu sözler, bilimin ve teknolojinin sadece birer araç olmadığını, aynı zamanda bir ulusun kaderini belirleyen temel unsurlardan biri olduğunu vurgulamaktadır.

Bilim ve Teknoloji Haftası, bu önemli ilkeyi hatırlatmanın yanı sıra, gençleri bilime ve teknolojiye teşvik etmek, onları geleceğin bilim insanları, mühendisleri ve teknoloji uzmanları olmaya yönlendirmek için bir fırsat sunar. Okullarda, üniversitelerde ve çeşitli kurum ve kuruluşlarda düzenlenen etkinlikler, gençleri bilim ve teknolojiyle buluşturur ve onların meraklarını, yeteneklerini ve potansiyellerini keşfetmelerine yardımcı olur. Bu kapsamda okulumuzda öğrencilerimizin tasarladığı teknoloji temelli projeler sergilenmiştir.

“MinecraftEdu EDU ile Kümeler Konusunun Öğretimin Matematik Başarısına Etkisi” isimli projemizde teknoloji tabanlı dijital oyun olan MinecraftEdu oyununun matematik eğitimindeki etkinliğini ortaya koyan çalışma yapılmıştır. Çalışmada tüm dünyada popüler olan MinecraftEdu oyununda bir matematik dünyası inşa edilerek öğrencilerin matematik başarıları üzerindeki etkisi incelenmiştir.

 

“Robotik” isimli projemizde, öğrencilerin mühendislik becerilerinin, yazılım ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi amacıyla kodlama ile robot kolu tasarımı yapılmıştır.

 

“Bölünmatik” isimli projemizde teknoloji ile matematiğin birleştiği Arduino ile bir tasarım yapılmıştır. Öğrencilerin, matematik dersindeki ön yargılarını yıkmaya ve matematik dersindeki motivasyonlarını artırmaya ve tasarım becerilerini geliştirmeye yönelik bölünebilme kurallarının kullanıldığı bir makine tasarlanmıştır.

 

“Tensegrity ile Dayanıklı Yapılar” isimli projemizde, gerilim bütünlüğü sayesinde ayakta durabilen yapılara uygulanan kuvvetleri ve bu yapıların nasıl ayakta kalabildiğini fizik kavramlarıyla açıklamak ve özgün bir tasarım yapmak amacıyla bir model geliştirilmiştir. Öğrencilerin tasarım, yaratıcılık ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişimine katkı sağlayan projemizde yapılan tasarımlar, fizik kuralları ile ilişkilendirilerek fizik dersini günlük yaşamda kullanmaları ve kalıcı öğrenmeleri sağlanmıştır.

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.03.2024 - Güncelleme: 15.03.2024 12:42 - Görüntülenme: 35
  Beğen | 2  kişi beğendi